بستني قيقي پسته اي


 





 
موادلازم براي 4 تا6 نفر
زرده تخم مرغ: 4 عدد
شکر دانه ريز: 75 گرم
آرد ذرت: 1 قاشق غذاخوري
شير کم چرب300 ميلي ليتر(1/1/4 پيمانه)
پسته: 115 گرم(1پيمانه)
خامه زده شده:300 ميلي ليتر(11/4 پيمانه)
رنگ غذاي سبز: کمي
نان قيفي بستني (به دلخواه)

طرز تهيه
1-زرده تخم مرغ ها، شکر و آرد ذرت را در کاسه اي بريزيد و با همزن آن قدر بزنيد تا مخلوط غليظ شود و پف کند.
2-شير را در قابلمه اي بريزيد و روي حرارت قرار دهيد تا به آرامي جوش بيايد، سپس آن را به مخلوط مرحله اول اضافه کرده و مرتب هم بزنيد.
3-مايه تهيه شده را دوباره به قابلمه برگردانيد و روي حرارت ملايم مرتب هم بزنيد تا مخلوط کم کم غليظ شود.
مايه غليظ شده را بار ديگر در کاسه بريزيد و بگذاريد مدتي بماند تا خنک شود، بعد آن را دريخچال قرار دهيد تا کاملاً سرد شود.

4- پسته ها را وپوست کنده، در مخلوط کن بريزيد وخرد نماييد. 2 قاشق غذاخوري از خامه را به آن اضافه کنيد و در مخلوط کن هم بزنيد تا يک مايه چسبناک به دست آيد.
5-خامه باقي مانده را دريک قابلمه کوچک بريزيد و آن را روي حرارت قرار دهيد و بگذاريد جوش بيايد، سپس مخلوط خامه و پسته را به آن اضافه کنيد وهم بزنيد. بگذاريد مايه تهيه شده بماند تا خنک شود.
6-مخلوطي که در يخچال قرار داده بوديد و مخلوط خامه و پسته را با هم دريک ظرف بريزيد و مقداري رنگ سبز به آن بيفزاييد و هم بزنيد.

7- مخلوط نهايي را دريک ظرف پلاستيکي يا ظرف فريزري بريزيد و به مدت 6 ساعت در فريزر قرار دهيد. دراين مدت زمان يک بار 2 بار آن را از فريزر درآوريد و با چنگال يا همزن برقي بزنيد تا دانه هاي يخي آن بشکند. بستني شما آماده شده است. مي توانيد آن را در نان قيفي بستني ريخته يا در ظرف مورد نظرتان سرو نماييد.
منبع:نشریه ی ایرانیان ش 34